Rollspelsforum Hem   Sök   Logga in   Registrering   Medlemslista  

 Visa användarprofil för: Stormhierta
 Om  Kontakt
Registrerad: 2009-03-10 10:07:31
Senast inloggad: 2010-11-07 12:41:09
Hemsida:
Ort: Ej synligt för anonyma användare.
Yrke: Ej synligt för anonyma användare.
Intressen: Ej synligt för anonyma användare.
Signatur:
E-post: Ej synligt för anonyma användare.
MSN IM: Ej synligt för anonyma användare.
AOL IM: Ej synligt för anonyma användare.
Yahoo IM: Ej synligt för anonyma användare.
ICQ: Ej synligt för anonyma användare.
 Inläggsstatistik
Stormhierta har bidragit med 23 av 517 inlägg (4,45% av totala antalet inlägg).
Senaste inlägg:
Ang: Några updates ? 2009-07-16 10:30:15   (Antal svar: 1)
Faktiskt inte - eftersom Mikael har varit god nog att vilja samarbeta med mig om det hela har jag arbetat i bakgrunden för att hitta layoutare, grafiker, illustratörer samt påbörjat arbetet med att finslipa första boken. Mål 1 är att färdigställa Spelarbok 1 (dvs nivåerna 1-10 för alla klasserna), sedan blir det spelledarbok och monsterbok. Om inte ni har andra förslag?

Ang: Några updates ? 2009-09-20 10:41:06   (Antal svar: 1)
Jag har fått det senaste regeldokumentet från Mikael, som är sjukskriven. Sen det hände (i början av augusti) har jag inte kunnat få kontakt med honom och misstänker att han har blivit sjukare och därmed inte orkar arbeta med detta projekt. Mina mål, såtillvida inte Mikael tillfrisknar extremt snart, är att fokusera detta projekt på en faktisk release. För att uppnå detta kommer jag att fila ner spelet till 2 böcker (spelarbok och spelledarbok) samt avsevärt minimera raser och klasser. ...

Ang: Några updates ? 2009-10-06 10:13:53   (Antal svar: 1)
I dagsläget arbetar vi hårt med speltestande, samtidigt som det sköts grafisk design, illustrationer ritas, publicerings-sätt undersöks. Min förhopping är att kunna släppa en BETA av spelet, komplett, till första kvartalet 2010. Samtidigt håller jag tummarna för att Mikael mår bra.

Ang: Några updates ? 2009-12-08 10:58:39   (Antal svar: 1)
Tyvärr har jag inte hört något av Mikael, alls och jag kommer att anta att oavsett vad så har han inte möjlighet att fortsätta arbeta med projektet. Vi är en grupp som arbetar med speltestande (gör gärna det ni med och posta era kommentarer och tankar här), grafisk design, illustrationer osv.

Ang: Några updates ? 2010-02-06 20:22:11   (Antal svar: 1)
Hejsan! Skönt att höra att du mår bättre och kul att se dig här igen. Synd att du känner att vi inte kan hitta något sätt att samarbeta om projektet. Hade varit roligt att få ett email om det hela iallafall :).

Ang: Några updates ? 2010-07-01 12:40:22   (Antal svar: 1)
Vi har arbetat fram 1-3 regler/krafter/osv för 4+4 kombinationen och under sommaren ska vi speltesta dessa och i höst är tanken att ett första betadokument ska komma ut. När betadokumentet kommer ut kommer vi också öppna för fler deltagare i projektet. :D

Ang: Några updates ? 2010-09-13 22:01:34   (Antal svar: 1)
En första titt på "spelvärlden" i mitt projekt (kallat Drakhierta) går att återfinna på http://www.xtremecreator.com/drakhierta-svenskt-fantasyrollspel-i-mork-dystopi/ Kolla gärna, kommentera och dela gärna med er till andra. Vi har efter sommarens speltestande bestämt oss för att göra om en del mekanik, så betan kommer ta några veckor till. Bland annat vill vi introducera "färdighetsknep".

Ang: Några updates ? 2010-09-29 19:53:06   (Antal svar: 1)
Rent konceptuellt kommer Drakhierta att innehålla några förändringar - förmågor kommer att använda "fria" - "ovanliga" och "unika" för att referera till situationerna när de kan användas*. Men man kommer också få förmågor knutna till färdigheterna, samt mer djupgående regler för just färdigheter som knyts till ett koncept som kallas "bakgrund". Ens Krigare kan vara född och uppvuxen bland Dvergi-klanerna, eller tränad av Dimfolkets stridsdans - dessa ter sig annorlunda i spelet, men inte ...

Ang: Några updates ? 2010-11-07 12:43:22   (Antal svar: 0)
Vi arbetar just nu med att formatera ett "läsbart" regeldokument. Tills nu har vi arbetat med "levande" dokument, mycket på papper som fått utstå en del "korrigering" löpande medans vi spelat och testat. Nu ska alltihopa digitaliseras, vilket jag inser kommer att ta lite tid. :)

Ang: Varför magiska svärd inte är +1 längre 2010-02-06 20:24:16   (Antal svar: 1)
En intressant tanke. Verkar som om "stora sinnen tänker lika" stämmer här också då även vi provat på liknande regler. Jag har börjat titta på matematiken "bakom" det hela och finner att man lätt kan abstrahera till ett +1 i varje level om man eliminerar de bonusar som ges av att värden höjs med tiden (level+tier), de "feats" som getts ut för att balansera (Expertise) samt magiska föremål.

Sök efter fler...