Rollspelsforum Hem   Sök   Logga in   Registrering   Medlemslista  
Dunder&Drakar  > Allmänt  > Utskriftsformat???  
 
Visa med:  
Föregående tråd :: Nästa tråd 
 Författare Tråd: Utskriftsformat???
Peregrinus är inte online. Senaste aktivitet: 2009-10-12 00:04:39 Peregrinus
Top 25
Registrerad: 2006-01-03
Antal inlägg: 21
 
Utskriftsformat???
Inskickat: 2006-02-13 13:57:34
Hej där!

Kan någon hjälpa mig med följande problematik? Jag skulle vilja skriva ut spelplaner som återfinns på http://www.enworld.org/CrookedStaffProductions/page8.html

Jag vet inte hur jag skall göra för att skriva ut spelplanerna i rätt skala. När jag har försökt att skriva ut direkt från nätet så klipper skrivaren av en del av bilderna. Klistrar man in dem i Word innebär det en förminskad storlek. Hur kan man ställa in skrivaren på bästa sätt?

Tacksam för svar...

Peregrinus
Oldtimer är inte online. Senaste aktivitet: 2017-02-07 14:11:32 Oldtimer
mikael.borjesson.net
Top 25
Forum-moderator
Registrerad: 2003-01-01
Antal inlägg: 196
 
Ang: Utskriftsformat???
Inskickat: 2006-02-13 23:30:34
Jag har också provat golvplanerna som finns där, men det verkar som om han har gjort bilderna lite för stora. Rutorna på utskriften blir 25 mm (vilket de förmodligen skall vara), men även om jag sätter marginalerna till 0, faller lite av bilden utanför. Så jag tror inte det går att få plats med dem på ett A4.

Men om man tänker använda dem till Dunder&Drakar är det ju inget problem eftersom standardstorleken på en ruta där är 20mm (vilket ju är 1 meter och inte fem fot). Så jag sparar ner bilderna som JPG-filer, öppnar dem en och en i Paint.NET och ändrar storleken till 80%. Därefter öppnar jag den förminskade bilden i Internet Explorer och skriver ut. Voila! Rutor som är 20mm stora och en utskrift som får plats på pappret.

/Mikael
Föregående tråd :: Nästa tråd 
Sidan 1 av 1
 
Rollspelsforum  > Dunder&Drakar  > Allmänt  > Utskriftsformat???