Rollspelsforum Hem   Sök   Logga in   Registrering   Medlemslista  
Dunder&Drakar  > Äventyr till D&D  > kartritarprogram?  
 
Visa med:  
Föregående tråd :: Nästa tråd 
 Författare Tråd: kartritarprogram?
crax är inte online. Senaste aktivitet: 2006-02-26 01:58:30 crax
Top 50
Registrerad: 2006-02-26
Antal inlägg: 1
 
kartritarprogram?
Inskickat: 2006-02-26 01:57:59
Tjena, är relativt ny på D&D, spelade några gånger för ungefär 10 år sen och har precis fått för mej att jag ska dra ihop ett gäng o börja lira igen...

Hittade ett program på nätet Dungeon Crafter (v1.4) som är rätt ok att göra kartor med, men jag vet att det ska finnas en v2.0... men tyvärr så är dungeoncrafter.com nerlagd (antar jag) så jag kan inte få tag på det programmet...

är det någon här som har det eller kanske har några andra rekommendationer om vad man ska använda för att rita kartor?
Oldtimer är inte online. Senaste aktivitet: 2017-02-07 14:11:32 Oldtimer
mikael.borjesson.net
Top 25
Forum-moderator
Registrerad: 2003-01-01
Antal inlägg: 196
 
Ang: kartritarprogram?
Inskickat: 2006-02-26 19:44:33
Hej på dig och välkommen tillbaka till rollspelandet!

Jag har också nyss letat igenom marknaden efter vettiga kartritningsprogram, men inte hittat något självklart alternativ. Jag tror att jag såg någon som hade tagit över Dungeon Crafter, men jag får leta bland länkarna.

Själv valde jag till sist att köpa Campaign Cartographer 2 ihop med tre av deras andra program (Fractal Terrains, City Designer och Dungeon Designer). Jag ville ha ett program som även kunde ge mig vettiga utomhuskartor och jag tror att man kan lära sig att göra snygga kartor med dessa program. Men det är klart - de är ju långt ifrån gratis...

/Mikael
Föregående tråd :: Nästa tråd 
Sidan 1 av 1
 
Rollspelsforum  > Dunder&Drakar  > Äventyr till D&D  > kartritarprogram?