Targinion
|
|
Registrerad: 2003-07-18 |
Antal inlägg: 18 |
|
|
Wiki Inskickat: 2007-08-17 13:11:06 |
En liten synpunkt bara, var inne på din wiki och upplevde det ganska jobbigt att läsa då man måste klicka sig fram och tillbaka hela tiden
ser trevligt ut annars, dom publicerade äventyren utspelas dom i den världen? |
|
|
|
|
Targinion
|
|
|
|
Ang: Wiki Inskickat: 2007-08-20 10:04:58 |
läste detta på wikin
Kaotiskt onda
Esteris
Esteris, den vidrige. Styr över Döden, Kaos och Ondska. Hans tillbedjare är ofta onda magiker,
nu har jag dålig koll men brukar inte magiker vara lagliga? |
|
|
|
|
|
Ang: Wiki Inskickat: 2007-08-20 12:09:19 |
Nej, varför skulle de vara det?
Magiker är magins vetenskapsmän och är det något vetenskapsmän brukar vara oftare så är det väl helt neutrala.
Men allmänt sett, så finns det magiker av alla åsikter och livsåskådningar. När det gäller just Esteris så är det säkert maktgalna magiker, som lockas av de demoniska krafterna, som tillbeder honom. Sådana där klassiskt elaka, hest skrattande magiker...
När det gäller själva wikins struktur, så är den ju som de flesta wikis - lätt förvirrande med många klick. Att den ser ut som den gör är mest för att jag enkelt skall kunna lägga in nya idéer allteftersom jag kommer på dem. Att det sedan står ganska lite på varje sida än så länge, bidrar väl till känslan av förvirring.
Jag ville bara få till någonting som liknar en kampanjvärld så att jag har något att placera in gudar och äventyr i.
/Mikael |
|
|
|
|
Targinion
|
|
|
|
Ang: Wiki Inskickat: 2007-08-20 12:13:23 |
jag kom på nu vart jag har fått det här med lagliga magiker ifrån, Dragonlance där är det nog så
hursomhelst så ser jag framemot att läsa lite mer om din värld i framtiden |
|
|
|
|