Rollspelsforum Hem   Sök   Logga in   Registrering   Medlemslista  
Övrigt snack  > Kontaktannonser  > undersökning om rollspel  
 
Visa med:  
Föregående tråd :: Nästa tråd 
 Författare Tråd: undersökning om rollspel
emmalindberg är inte online. Senaste aktivitet: 2010-11-28 22:07:15 emmalindberg
Top 50
Registrerad: 2010-11-27
Antal inlägg: 1
 
undersökning om rollspel
Inskickat: 2010-11-27 21:33:18
Hej

Mitt namn är Emma och jag studerar på Mälardalens Högskola (Mdh). Just nu håller jag på med min C-uppsats i ämnet psykologi. Uppsatsen kommer att handla om rollspels påverkan på människor. Det handlar om att titta på om spelarna själva upplever att spelet har påverkat dem. Det handlar också om att titta på hur denna påverkan ser ut och om den hänger i sig under en längre period efter det att man har slutat spela.

Nu undrar jag om det finns en möjlighet att ni som spelar rollspel kan svara på ett frågeformulär nio öppna frågor med angående detta ämne. Anledningen till att jag valt att fråga er är för att ni har en stor erfarenhet av rollspel och har spelat dem under en längre period. Frågeformuläret går ut på att få era synpunkter om rollspels påverkan på er som individer.

I fyllandet av formuläret är helt frivilligt och deltagarna kan avbryta deras medverkan under hela studiens gång. Uppgifterna som lämnas till mig är helt konfidentiella och kommer endast att användas till denna studie. Deltagandet är även anonymt.

Ni bestämmer själva hur lång tid ni vill att ifyllandet av formuläret ska ta. Då det är öppna frågor krävs dock ett längre svar än tre-fyra meningar. Detta har att göra med att jag vill få en så bred syn som möjligt över det aktuella ämnet. Formuläret finns nedanför och det skickas till min e-mail när det är ifyllt.

Jag lämnar mina kontaktuppgifter utifall ni har några frågor som berör studien eller allmänna frågor om exempelvis studiens utveckling.

Mvh
Emma


E-mail: conne_lindberg@hotmail.com
Skolans e-mail: elg08001@student.mdh.se


Frågeformulär

Kön:
Yrke:
Ålder:
Datum:

1. Varför började du spela rollspel?

2. Vad betyder spelet för dig?

3. Betyder spelet mer idag eller när du började spela?

4. Hur länge brukar du spela?

5.Hur stor påverkan upplever du att spelet har haft på dig?

6. Upplever du att du har förändrats något sedan du började spela? Hur?

(ex.Bättre självförtroende, självkänsla etc.)

7. Har du upplevt att det uppstått några specifika känslor medan du spelat?

(Hur blir du som person? Blev du mer aggressiv, ledsen etc.)

8. Har känslorna/förändringarna försvunnit när du slutat spela eller har hållit i sig en längre tid?

9. Finns det några skillnader hur du var som person innan du började spela jämfört med när du slutat spela?

(Ex. mer mogen, lättare att integrera med andra människor etc.)
Föregående tråd :: Nästa tråd 
Sidan 1 av 1
 
Rollspelsforum  > Övrigt snack  > Kontaktannonser  > undersökning om rollspel